W jaki sposób pisma sądowe docierają do adresata?

Dodano: 30.04.2014

Od 2009 roku obowiązują nowe przepisy dotyczące dostarczania pism sądowych. Wprowadzono zmodernizowane procedury przechowywania listów w urzędzie pocztowym oraz wydłużono okres czekania na odebranie korespondencji. Jak obecnie przebiega sprawa odbierania dokumentów z sądu?

Zgodnie z przebudowanym prawem na początku list trafia na adres wskazany na kopercie. Jeśli adresata nie ma w domu, wówczas listonosz wypisuje wiadomość o miejscu i godzinach odbioru. Okres ten zwykle nie jest dłuższy niż siedem dni roboczych.

Niestety, nie w każdym przypadku wiadomość jest czytana, a obywatel nie postępuje wedle wskazówek. Dlatego ustala się jeszcze jeden termin, w tym przypadku dwutygodniowy, na pobranie listu. Po jego zakończeniu pismo powraca do nadawcy, czyli instytucji sądowej.

Podsumowując, korespondencja z sądu trafia do obiegu na podstawie dokładnie określonego mechanizmu. Zachowane muszą zostać wszystkie odstępy czasowe, a odbiorca uzyskać przynajmniej kilka dni na podjęcie niezbędnych działań.

red. Justyna Błahut