Czy reklama usług notarialnych jest legalna?

Dodano: 20.05.2014

Stanowisko notariusza jest wyjątkowo odpowiedzialne i oczekuje dużego zaangażowania. Aczkolwiek przynosi satysfakcjonujące wynagrodzenie i zwykle stanowi opłacalny i opłacalny zawód. Nie zawsze oznaczenie biura lub budynku jest właściwe i w efekcie brakuje zainteresowanych. Czy notariusz może reklamować swoje usługi?

Na wstępie należy powiedzieć, że notariusz to zawód wymagające zaufania i musi budzić poważanie wśród ludzi. Najczęściej wybierany jest przez osoby rzetelne, sprawiedliwe i pracowite. Wśród licznych powinności bardzo ważne jest przyjmowanie klientów oraz realizowanie spraw administracyjnych i urzędowych.

Skutecznym sposobem pozyskiwania nowych odbiorców jest reklamowanie. Ale w przypadku notariusza nie jest to praktykowane. W zgodzie z przepisami całkowicie wzbronione jest nakłanianie do wybrania usługi. Chodzi o billboardy, broszury, marketing szeptany oraz inne metody promowania własnej działalności.

Legalne jest budowanie platform internetowych wraz z dodaniem informacji o specyfice pracy oraz tabliczki na drzwiach biura notarialnego. Wszelkie odstępstwa od normy są weryfikowane przez Krajową Radę Notarialną, która ocenia każde zgłoszenie indywidualnie.

red. Justyna Błahut